مقالات

فلزات آبکاری شده دارای چه خصوصیاتی هستند؟

فلزات آبکاری شده

پوشش یک کالا با لایه نازکی از فلز به کمک سلول الکترولیتی را فلز آبکاری می گویند. این روش را برای محصولاتی که رسانای جریان برق هستند (مانند فلزات) می توان به کار برد. مهمترین مسئله در رابطه با فلزات این است که احتمال تغییر شکل و خوردگی آن ها در محیط های گرم و مرطوب وجود دارد. برای رفع احتمال زنگ زدگی یا خوردگی فلزات، آبکاری سطح آن ها یک روش کاملا مناسب و مقرون به صرفه از لحاظ اقتصادی خواهد بود.

فلزات آبکاری شده

عناصر صنعتی مناسب جهت پوشش فلز آبکاری

آبکاری را می توان با فلزات مختلفی از جمله نیکل، روی، مس، طلا، نقره، کادمیوم ، قلع و کروم انجام داد. در میان فلزات عنوان شده کروم فلزی سخت و شکننده بوده که در مقابل گرما، ساییدگی و استهلاک از مقاومت بالایی برخوردار است. روکش کروم دمای 500 درجه سانتی گراد را تحمل کرده و کدر نمی شود. همچنین در رابطه با زنگ زدگی آن نگرانی نخواهیم داشت. به همین دلیل فلزی که با آبکاری کروم پوشش داده شده عمری طولانی تر، ظاهری زیبا و سطحی کاملا یکدست دارد.

فلزات آبکاری شده

فلز آبکاری کروم و صنعت

از آبکاری کروم در صنایع مختلفی از جمله خودرو سازی (قسمت های براق و درخشان خودرو )، کالاهای منزل، وسایل الکتریکی و موارد فراوان دیگری استفاده می شود.

فلزات آبکاری شده

کاربرد آبکاری فلز در انواع لوازم آشپزخانه

پخت غذا، شستشوی ظروف و نظافت دائمی آشپزخانه را به محیطی گرم و مرطوب تبدیل کرده است. به همین علت لوازم موجود در آن از جمله انواع سوپر مارکت کابینت آشپزخانه و آبچکان کابینت آشپزخانه به صورت روزانه در معرض زنگ زدگی و تغییر شکل قرار دارند. برای افزایش مقاومت بخش های فلزی موجود در کالاهای نصب شده سطح آن ها را با روش آبکاری پوشش می دهند. به عنوان مثال برای سطوح کالاهایی مانند سبد های کنج ، سبد سوپری مواد غذایی ، سبد سوپر ریل وسط و بعضی از آبچکان های رومیزی از آبکاری کروم استفاده شده است. پیشنهاد می کنیم که در خرید انواع اکسسوری آشپزخانه به خصوص لوازمی که با آب یا مواد شوینده ( سبد سوپری مواد شوینده ) در ارتباط هستند اولویت را به مدل هایی دارای سطوح آبکاری شده اختصاص دهید.

فلزات آبکاری شده

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.